Monday, 30 November 2015

Jaulah Melaka



Aku, seorang aku yg lihat indah ciptaMu,
Yang mana pasang surutnya air laut,
Berubahnya air laut,
Kenapa?
Kenapa berubah dan tak tetap setia seperti pasir yang menunggu air laut,
Betapa kuatnya hubungan mereka sehingga tak boleh berpisah.

Begitu juga hati,
Hti aku yang berbolak balik,
Kenapa tak sekuat dan setetap pasir dan air,
Ya Allah, Tsabatkan AKU!

Sakit yg kau beri,
Mungkin bagi aku penghapus dosa,
Memperbaiki mana yg tak kena,
Aku tahu pasti ada hikmah disebaliknya,
Sehinggakan aku terlepas dari senarai nama orang2 yg pergi ke jalan mendekatiMu.
Sungguh,
Aku sedih Ya Rabb.

Tetapi, masa tetap berjalan,
Aku cuba untuk sama2 berjalan,
Guankan masa untuk Allah redha dgn kita punya jalan,
Tsabat hanya untuk satu jalan.

Dirumah aku bersama keluarga,
Keluarga aku tak sama dgn yg lain,
Ya, aku tahu,
Tetapi, mungkin Allah PILIH aku,
Untuk mereka,
Untuk mereka.
Untuk meraka.

KERANA aku terlalu sayang MEREKA! 

No comments:

Post a Comment

nice