Friday, 31 January 2014

My hometown

Assalamualakum..

Yeay! sampai sudah di rumah... 10hari je untuk aku bercuti kali ni.. nanti dah balik matrik balik..


Rindu dgn mak abah kakcik adik bangcik abang debot semua lahhhh! hehe.. untuk budak2 matrik yg lain! kita enjoyy! cehh.. gunakan setiap waktu kat rumah sebaiknya.. :)



Thursday, 23 January 2014

Sabarlah wahai hati

Assalamualaikum.

Didik hati untuk menerima hakikat. Tahu, betapa bersungguhnya kau mendapatkannya, dengan usaha dan titik peluhmu sendiri. Setiap yg terjadi mungkin ada hikmahnya, kedua-duanya mempunyai sentimental value dan cerita tersirat disebaliknya. 

Ia umpama yg terpenting bagi kau. Tanpanya, hidup kau seakan janggal. Sabarkanlah hatimu. 


Kita ciptaan dari yg Maha Agung, yg Maha Mencipta nih,, pon ada tarikh luput nya,

ada masa tiba sakitnya, 
ada waktu terlantar saja, Tepat masa, ditarik nyawa.. 

Inikan pula ciptaan sesama kita, manusia hina, 
Lagi banyak kurangnya

..sayang..
Ayuh! Kita pupuk, kita semai Husnuzon dalam diri.
Camne berharga pun, 'sentimental value' sekalipun..
Ingat satu perkara.
- Didunia tiada yg kekal abadi, tiada yg hakiki-

credit to _M_


Saturday, 11 January 2014

Aktiviti berbasikal

Assalamualaikum....

Kelmarin punya cerita..


Seriestalk! Best sgt... antara kenangan2 yg memang tak akan dpt aku lupakan.. 

laju beb aku bawak.. hehe

kitorang masuk kawasan kampungg.... :)


yang ni palingg besttt... lalu dkat kawasan sawah padi... ni diaaa.. jelapang padi baq hangg!! (kedah mariii)




hee.. aku antara yg terbelakang sekali... muehehe... (bukan ape menikmati keindahan alam) hehe


time ni... kitorang berhenti makan dkat kedai kejap.. ade ais kacang.. nasi lemak.. goreng pisang.. bestttt!





jelly kelapa pon ade! 






anything to sayyy... memang besttt! tak digambar oleh kata2.. cehhh.. hehe.. poyo jer... 

Dan sekarang... kitorang nak balik dah KMTK...



DAH PUN SAMPAI... hehe


what ever it is.. memang best.. aku tahu.. dah bape byk kali aku ulang taip bende yg same.. hehe.. tapi memang syok lahh.. btw.. thnks kpd lecturer kami yg spoting and sgt best... :)

Itu saje dari saye.. bye






Saturday, 4 January 2014

Pesanku

Assalamualaikum..

'Kenapa dunia ini terlalu kejam pada aku? tapi tidak pada mereka. kenapa? mengapa aku? '

Terpilih.. satu perkataan ringkas yg terdetik di hati.. Kerana 'kau' ,aku dan jika yg lain terasa.. yaa.. kita sama.. insan yg terpilih oleh-Nya.. Terpilih untuk di uji sama ada kita masih ingat atau tidak akan DIA.. sering kali bibir ini basah menyebut kata ketidakpuashati kita, keberangan kita, keangkuhan kita.. Adakah kita sedar degupan jantung ini akan berhenti jika dengan izin-Nya, darah yg mengalir ,tenaga yg sedia ada, itu semua nikmat dari-Nya, malah.. udara yg berlegar dikeliling juga adalah pinjam semata untuk bernafas pada hari ini.. Adakah kita sedar?

Aku.. aku alpa, lalai dgn dunia..

Bukan.. dunia tidak kejam.. tidak sama sekali.. Rasulullah pernah bersabda 'berfikir sesaat lebih baik drpd beribadah setahun'.. bukalah minda, fikirlah sejenak.. kita insan terpilih, terpilih untuk terima dan hadapi dugaan dari-Nya.. DIA ingin kita kembali pada DIA.. MUNGKIN.. mungkin.. kita dah jauh dgn-Nya.. Menyempang sedikit drpd haluan yg sebenar, yg hakiki yg sepatutnya semua org ikuti.. Setiap yg berlaku ada seribu satu hikmah yg tersirat yg tidak tahu apa punca sebab musababnya..

Kerap kali.. aku sendiri kerap kali ajukan soalan itu pada diri aku.. kenapa aku? kenapa?

Allah doesn't make mistakes, NEVER make mistakes..:')

Mengadu pada-Nya.. itulah ketenangan hakiki yg selama ini harus dicari.. 

ikhlas luhur hati ini..
pesanan yg aku rasa amat bermakna pada diri aku..
yaa.. asalnya perihal aku, tapi ku ajukan pada 'kau'..
'kau' adalah insan yg amat aku syg.. amat :')
special for you, only for you..
yg mana dulu kau yg berkerjakeras menaikkan smgt aku yg jatuh tersembam ke bumi..
dan kini, sedikit demi sedikit bangkit naik mendaki ke langit..
jika kau jatuh, aku sentiasa ada bersama..
untuk bantu..
jgn sesekali kau risau..
kuatlah, kuat..
kerana kau inspirasi aku..
lemah kau lemah aku, sedih aku..
kuat kau, maka akan kuat lagilah aku disini..
syg kau la ngek!
:')